Skip to main content
Werving en selectie

Werving en selectie

Een Service Professional Assessment bespaart tijd, geld en energie. Door dit assessment in te zetten tijdens het wervings- en selectieproces wordt voorkomen dat een 'op papier' en op basis van één of twee gesprekken 'geschikte' kandidaat wordt aangenomen die vervolgens in de praktijk niet voldoet aan de verwachtingen.

In de servicebuitendienst verstrijkt er over het algemeen een behoorlijke periode voordat daadwerkelijk wordt vastgesteld dat iemand toch niet blijkt te voldoen. Dit betekent dat er een tijd lang een aanzienlijke kans bestaat op bijvoorbeeld ontevreden klanten, capaciteitsproblemen, veiligheidsrisico's, herhaalbezoeken en verminderde motivatie bij collega’s die vaak harder moeten werken om toch het werk gedaan te krijgen.

Na maanden of vaak langer wordt er uiteindelijk besloten om afscheid te nemen van deze medewerker en dient er opnieuw te worden gezocht naar een geschikte kandidaat. Het proces begint weer van voor af aan.

Om deze desinvestering in tijd en geld en het ongenoegen bij de klant en uw eigen medewerkers te voorkomen is het aan de voorkant investeren in het professioneel toetsen van uw 'toekomstige' servicemedewerker een absolute must.

Meer weten?

Wij staan u graag persoonlijk te woord. Bel ons via 0418 - 84 48 30 of stuur ons uw vraag per e-mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.


"De resultaten van de Service Professional Assessments, uitgevoerd door Service College, blijven ons positief verrassen. Sinds 2014 zetten wij deze assessments regelmatig in."
Roche Diagnostics, Marco Krol, Customer Care Service Expertise Lead